Kakapowate

Kakapowate (Strigopidae) to rodzina papug, do której zaliczamy 4 gatunki z Nowej Zelandii. Gatunki te zebrane są w dwa rodzaju.

KakaKaka

Nestor meridionalis

Kaka (Nestor meridionalis) to papuga zaliczana do nestorów. Upierzenie głównie oliwkowo-brązowe, zielonkawe, poza kuprem i brzuchem, które mają czerwonawy kolor.

KakapoKakapo

Strigops habroptila

Kakapo (Strigops habroptila) to ptak z rzędu papug. Przypomina bardzo sowę. Dziób jest niewielki, haczykowaty. Ubarwienie zielonkawe z żółtym odcieniem na spodzie. To jedyna nielotna papuga na świecie. To najcięższa papuga świata.

KeaKea

Nestor notabilis

Kea (Nestor notabilis) to dość duża papuga o długim i słabo zakrzywionym jak na papugowate dziobie. Upierzenie zielonkawe z purpurowymi spodami skrzydeł i kuprem. To endemit Wyspy Południowej na Nowej Zelandii.

• nestor skalny (Nestor productus)

Występują wyłącznie w Nowej Zelandii.