Pekari

Pekari (Tayassuidae) to rodzina ssaków, która liczy dziś 3 gatunki w 1 rodzaju. W Polsce nie żyją żadne gatunki z tej rodziny ssaków.

Od świniowatych różnią się dłuższymi kończynami i mniejszymi racicami. Mają też małe kły, skierowane ku dołowi. Tylne kończyny są dwa duże palce, jeden mały boczny.

Ukryj obce gatunki
Ukryj polskie gatunki

Status IUCN

Pekari obrożnyPekari obrożny

Pecari tajacu

Pekari obrożny to ssak z rodziny pekari. Ciało pekari pokrywa szczecina w kolorze szarym lub brunatnym. Na ciele znajduje się jasna obroża. Ssak ten występuje w Ameryce Południowej i Środkowej.

• Catagonus wagneri
  • Pekari białobrode (Tayassu pecari)

Żyją w Ameryce Środkowej i Południowej. Zamieszkują lasy i zarośla.

Pekari żyją w grupach nawet 100 osobników, które bronią swojego terytorium. Są aktywne w nocy oraz w chłodne okresy dnia.

Żołądek jest zbudowany z trzech komór.

Pekari charakteryzuje (podobnie jak świniowate) duża płodność. W miocie jest kilkanaście prosiąt. Ciąża trwa około 145 dni. Matka opiekuje się młodymi 2-3 miesiące.

Są wszystkożerne, choć podstawę stanowi pokarm roślinny. Pokarmu szukają pod ziemią, rozgrzebując ryjem ściółkę. Zjadają padlinę, ssaki i ich noworodki.