Pekari

Pekari (Tayassuidae) to rodzina ssaków, która liczy dziś 3 gatunki w 1 rodzaju. W Polsce nie żyją żadne gatunki z tej rodziny ssaków.

Od świniowatych różnią się dłuższymi kończynami i mniejszymi racicami. Mają też małe kły, skierowane ku dołowi. Tylne kończyny są dwa duże palce, jeden mały boczny.

Pekarczyk czakoańskiPekarczyk czakoański

Catagonus wagneri

Pekarczyk czakoański (Catagonus wagneri) to gatunek ssaka z rodziny pekari. Sierśc jest dłuższa na karku i po bokach, gdzie widoczny jest delikatny biały kołnierz.

Pekari białobrodyPekari białobrody

Tayassu pecari

Pekari białobrody (Tayassu pecari) to ssak z rodziny pekari. Ubarwienie brunatne lub szarawe. Na spodzie wyraźnie widoczna biała broda.

Pekari obrożnyPekari obrożny

Pecari tajacu

Pekari obrożny to ssak z rodziny pekari. Ciało pekari pokrywa szczecina w kolorze szarym lub brunatnym. Na ciele znajduje się jasna obroża. Ssak ten występuje w Ameryce Południowej i Środkowej.

Żyją w Ameryce Środkowej i Południowej. Zamieszkują lasy i zarośla.

Pekari żyją w grupach nawet 100 osobników, które bronią swojego terytorium. Są aktywne w nocy oraz w chłodne okresy dnia.

Żołądek jest zbudowany z trzech komór.

Pekari charakteryzuje (podobnie jak świniowate) duża płodność. W miocie jest kilkanaście prosiąt. Ciąża trwa około 145 dni. Matka opiekuje się młodymi 2-3 miesiące.

Są wszystkożerne, choć podstawę stanowi pokarm roślinny. Pokarmu szukają pod ziemią, rozgrzebując ryjem ściółkę. Zjadają padlinę, ssaki i ich noworodki.