Sęp afrykański

Sęp afrykański (Gyps africanus) to gatunek ptaka z rodziny jastrzębiowatych. Upierzenie z wierzchu kremowobrązowe, brunatne. Głowa i szyja jest z rzadka tylko pokryta jaśniejszymi piórkami. Skóra w tych miejscach jest ciemnoszara. Silny dziób, zaostrzony i zagięty na końcu w dół jest czarny. Czarne są też oczy. Kuper oraz spód skrzydeł są białe.

Sęp afrykański(Gyps africanus)

Gatunek występuje w Afryce na sawannach.

Ma zwyczaj szybowania w powietrzu przez długi czas i wypatrywania padłych zwierząt. Jeżeli dużo sępów zbierze się wokół padliny, dochodzi do walk między nimi.

Długość ciała wynosi 94 cm, rozpiętość skrzydeł 218 cm.

Sęp afrykański zjada padlinę, w szczególności miękkie tkanki.

Gniazdo zakłada na drzewie. Jest duże. Samica składa tylko jedno jajo, które wysiaduje z samcem przez 56 dni. Młode dopiero po 130 dniach jest opierzone.

CR

Gatunek ten jest krytycznie zagrożony wymarciem. Ma status CR w Czerwonej Księdze Gatunków Zagrożonych. Drastycznie spada liczebność populacji tego gatunku.