Pyronemataceae

Gatunki

To atlas z wykazem gatunków, przynależących do danej rodziny. Aby wyświetlić tylko polskie gatunki, użyj filtra Ukryj obce gatunki, który znajdziesz w panelu bocznym. Możesz także użyć innych ciekawych filtrów, dzięki którym wyświetlisz gatunki z określonego kontynentu, o określonym statusie zagrożenia wyginięciem lub w oparciu jeszcze o inne kryteria. Nasz atlas zawiera karty opisów gatunków wraz ze zdjęciami. Kliknij na nazwę gatunkową lub miniaturę zdjęcia, aby się dowiedzieć czegoś więcej na temat danego gatunku.

Dzieżka pomarańczowaDzieżka pomarańczowa PL

Aleuria aurantia

Dzieżka pomarańczowa (Aleuria aurantia) to gatunek niejadalnego grzyba z rzędu kustrzebkowców. Owocnik ma czarkowaty kształt i pomarańczowy lub czerwonawy kolor z wierzchu, jaśniejszy, białawy, mączny od spodu.

Dzieżka pomarańczowa: W lasach pojawia się grzyb dzieżka pomarańczowa.