Indrisy

Indrisy (Indridae) to rodzina ssaków, która liczy dziś 19 gatunków w 3 rodzajach. W Polsce nie żyją żadne gatunki z tej rodziny.

Z wyglądu przypominają małpy. Mają jedwabiste futro, okrągłą głowę z dużymi oczami. Kończyny tylne dłuższe o 1/3 od przednich. Mają duże i wydłużone dłonie oraz stopy. Samica ma jedną parę sutek na piersiach.

Awahi wełnistyAwahi wełnisty

Avahi laniger

Awahi wełnisty, awahi (Avahi laniger) to gatunek ssaka z rodziny indrisowatych. Futro wełniste, brązowe, jaśniejsze, szarawe od spodu. Stopy są białawe. Ogon rudy. Głowa zaokrąglona z dużymi oczami.

Awahi zachodniAwahi zachodni

Avahi occidentalis

Awahi zachodni (Avahi occidentalis) to gatunek ssaka z rodziny indrisowatych. Futro szaro- brązowe, jaśniejsze w części twarzowej. Widoczna charakterystyczna grzywka na granicy ubarwienia sierści głowy.

Indris, babakotoIndris, babakoto

Indri indri

Indris to gatunek ssaka z rzędu naczelnych z rodziny indrisów. Jest największym przedstawicielem rodziny indrisów. Zamieszkuje Madagaskar.

SifakaSifaka

Propithecus diadema

Sifaka to ssak z rodziny indrisów, prowadzący nadrzewny tryb życia. Pochodzi z Madagaskaru.

• Avahi betsileo
  • Propithecus edwardsi
  • Propithecus perrieri
  • Propithecus tattersalli
  • Propithecus verreauxi

Żyją wyłącznie na Madagaskarze. Zamieszkują wilgotne lasy.

Zwykle żyją w kilkunastoosobowych grupach. Prowadzą nadrzewny i dzienny tryb życia (awahi prowadzi nocny tryb życia). Wydają głośne okrzyki w celu zaznaczenia swoje obecności na ich terytorium. Terytorium znaczą także zapachem, ocierając policzkami o gałęzie.

Ciąża trwa 4-5 miesięcy. Samica rodzi zwykle 1 młode. Nosi je na sobie.

Odżywiają się wyłącznie roślinami. Zjadają liście, owoce, orzechy, korę i kwiaty.