Inia

Inia (Inia geoffrensis) to ssak z rodziny delfinów słodkowodnych. Ma charakterystyczny pysk, który jest mocno wydłużony i przypomina dziób. Pysk jest wyposażony w liczne zęby. Inia jest z wierzchu owłosiona. Włosie przypomina szczecinę. Młode mają ciemny kolor, starsze są białe, szare lub różowe. Ma małe oczy. Samica jest o połowę mniejsza od samca.

Inia (Inia geoffrensis)
© guentermanaus - Fotolia.com

Ten delfin słodkowodny pochodzi z Ameryki Południowej. Zamieszkuje rzeki: Amazonka i Orinoko. Inie najczęściej można spotkać w dorzeczu Amazonki. To trudny do obserwacji ssak z uwagi na środowisko, w którym żyje.

Delfin ten żyje w parach lub małych stadach.

Inia osiąga do 3 metrów długości ciała.

Inie polują na głównie ryby.

Niewiele wiadomo na temat rozrodu tych delfinów.

DD

W Czerwonej Księdze Gatunków Zagrożonych ze względu na brak danych nie określono statusu zagrożenia wymarciem dla tego gatunku walenia. W Czerwonej Księdze Gatunków Zagrożonych brak jest danych na temat statusu zagrożenia tego gatunku.