Kazuarowe

Kazuarowate (Casuariiformes) to rząd ptaków, do którego zaliczamy 2 rodziny żyjące i 1 wymarłą, razem 4 gatunki żyjące.

Atlas

Wykaz wszystkich opublikowanych artykułów tematycznych, opisujących rodziny z wybranego rzędu. Ciemniejsze kafelki oznaczają ważniejsze, bardziej znane rodziny.

Filtry

Użyj poszczególnych filtrów, aby ustalić odpowiednią kolejność wyświetlania rodzin.

Ukryj obce rodziny
Ukryj polskie rodziny

Emu

Dromaiidae

Liczba gatunków: 1
Liczba gatunków w Polsce: nie występują

Kazuary

Casuariidae

Liczba gatunków: 3
Liczba gatunków w Polsce: nie występują

Przedstawiciele tej rodziny zamieszkują Australię i Nową Gwineę z okolicznymi wyspami. Emu zamieszkują różne obszary poza gęstymi lasami równikowymi i pustyniami, kazuary zamieszkują gęste i wilgotne lasy równikowe.

Kazuar jest bardzo niebezpieczny. Żyje samotnie. W pary łączy się wyłącznie w okresie lęgów. Kazuary i emu są świetnymi pływakami. Potrafią przepłynąć z wyspy na wyspę.

Są to bardzo duże, nielotne, szybko biegające ptaki o silnych nogach i długiej szyi.

Jaja w liczbie 9-20 (emu) lub 4-8 (kazuary) wysiaduje samiec przez 50-56 dni. Samiec także opiekuje się potomstwem. Zwyczaje godowe zostały opisane w artykułach poświęconych konkretnym rodzinom i gatunkom.

Pędy, nasiona, kwiaty, owoce, grzyby oraz w małych ilościach pokarm pochodzenia zwierzęcego.

Emu nie są zagrożone wymarciem. Narażone na wyginięcie są kazuar hełmiasty, jednokoralowy, kazuar mniejszy - mniejszego ryzyka / bliski zagrożenia.

(wszystkie opisane w serwisie gatunki rzędu)

Struktura zagrożenia wymarciem PL
(wszystkie wymienione polskie gatunki rzędu)

Największe jaja na świecie
Jaki ptak znosi największe jaja na świecie, a jaki najmniejsze? Ile jaj kurzych mieści się w takim jaju. Czy takie jajo jest jadalne?