Emu

Emu (Dromaiidae) to rodzina ptaków nielotnych z rzędu kazuarowatych. Rodzina ta liczy dziś tylko 1 gatunek.

Emu to nieloty o długich nogach i szyi. Pióra są ciemne, po pewnym czasie płowieją i stają się brązowawe. Upierzenie przypomina trochę włosy. Samice są nieco większe od samców.

Ukryj obce gatunki
Ukryj polskie gatunki

Status w Polsce

Liczebność w Polsce

Status IUCN

EmuEmu

Dromaius novaehollandiae

Emu to drugi co do wielkości ptak żyjący dziś na świecie. Pochodzi z Australii. Emu bardzo dobrze pływa. Łatwo przystosowuje się do różnych środowisk. Emu nie lata.

Emu żyje w Australii. Zamieszkuje różne tereny za wyjątkiem gęstych lasów, na pustyniach w północnych obszarach Australii występuje rzadko.

Emu prowadzą koczowniczy tryb życia.

Samiec buduje na ziemi gniazdo w formie platformy lub kręgu z patyków, liści, kory, zazwyczaj niedaleko drzewa lub krzewów. Samiec wysiaduje do 20 jaj przez 56 dni.

Pędy, nasiona, kwiaty, owoce, małe ilości pokarmu pochodzenia zwierzęcego.

Emu nie mają statusu gatunku zagrożonego.

Do końca XVIII żyło kilka gatunków i podgatunków emu. Były to emu karłowate z wyspy King i Wyspy Kangura oraz podgatunek z Tasmanii.