Dikdikk sawannowy

Dikdikk sawannowy (Madoqua kirkii) to gatunek antylopy z rodziny krętorogich. To bardzo mała i delikatna antylopa o dużych oczach i wydłużonym pysku. Samiec posiada pojedyncze, krótkie rogi. Na głowie znajduje się charakterystyczna kępka włosów. Futro jest miękkie.

Dikdikk sawannowy (Madoqua kirkii)

© ZOO Wrocław

Dikdika sawannowego spotyka się w Afryce, na dwóch izolowanych obszarach. Zamieszkuje on suche, porośnięte krzewami obszary przylegające do trawiastej sawanny.

To jedna z najmniejszych antylop na świecie. Osiąga długość ciała do 67 cm i wysokość do 40 cm w kłębie. Jest więc mniej więcej wielkości zająca. Waży do 4 kg.

Dikdik zjada głownie liście krzewów i akacji.

Wiadomości

Narodziny dikdika we wrocławskim ZOO

Na świat przyszedł jedenasty „afrykański Bambi” Dikdiki to jedne z najmniejszych antylop na świecie - samiec, czyli byk, waży do 4 kg! Są niepozorne, ale skradły serca odwiedzających wrocławskie Afrykarium. Podobno dikdiki bardzo przypominają jelonka Bambiego.

Lady G – nowa mieszkanka ZOO

Przełom lutego i marca to tradycyjnie czas pojawiania się we wrocławskim zoo małych dikdików. Tak jest i tym razem, bo 26 lutego matką została Lenonka. Zgodnie z tradycją nowo urodzona samiczka otrzymała muzyczne imię. Tym razem, ze względu na charakterystyczną blond czuprynę, nazwano ją Lady G.

Największy ssak
Który z saków jest największy na świecie, a który w Polsce? Czy w historii żyły większe ssaki niż obecnie? Czy są to ssaki wodne czy lądowe?

Ssaki Polski — quiz