logo

Persówki

Persówki (Hypocoliidae) to rodzina ptaków z rzędu wróblowych, do której zaliczamy jeden tylko gatunek. Persówka w Polsce nie występuje.

Upierzenie szare, na grzbiecie niebieskawe. Persówki mają krótkie skrzydła.

PersówkaPersówka

Hypocolius ampelinus

Persówka (Hypocolius ampelinus) to gatunek ptaka wróblowego z rodziny persówek - jedyny przedstawiciel rodziny. Upierzenie szare, na grzbiecie niebieskawe. Klasyfikacja tego gatunku jest dyskusyjna.

Persówki żyją na Bliskim Wschodzie oraz w Indiach. Można je spotkać na terenach pustynnych, pośród różnych suchych zarośli.

Poniższa tabela zawiera dane na temat występowania opisanych tu gatunków z tej rodziny na różnych kontynentach. Jeżeli jeden gatunek występuje na kilku kontynentach, to jest ujęty we wszystkich tych miejscach.

KontynentLiczba gatunków
Europa0
Azja1
Afryka1
Ameryka Północna0
Ameryka Południowa0
Australia0
Antarktyda0

Ptaki te podejmują krótkie wędrówki.

Długość ciała wynosi około 23 cm.

Samica składa 3-5 jaj.

Persówki zjadają owoce, rzadziej polują na owady.

• Mielczarek Paweł, Kuziemko Marek - Kompletna lista ptaków świata, Wydział Biologii : Instytut Nauk o Środowisku Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019 http://listaptakow.eko.uj.edu.pl/

Ptaki online na żywo

W Internecie jest wiele stron z możliwością podglądania ptaków na żywo online, za pośrednictwem kamer. Najczęściej podgląda się ptaki w ich gniazdach oraz przy karmnikach.