Bobowate, motylkowate

Bobowate (Fabaceae) to rośliny z rzędu bobowców.

Gatunki

Wykaz wszystkich opublikowanych artykułów tematycznych.

Amorfa krzewiasta, indygowiecAmorfa krzewiasta, indygowiec PL - ogród

Amorpha fruticosa

Amorfa krzewiasta, indygowiec (Amorpha fruticosa) to krzew z rodziny motylkowatych, sadzony jako roślina ozdobna. Nadaje się na zieleń osiedlową, żywopłoty. W Polsce spotykana tylko w uprawach.

Baptysja błękitna, barwnica błękitnaBaptysja błękitna, barwnica błękitna

Baptisia australis

Baptysja błękitna, barwnica błękitna (Baptisia australis) to gatunek byliny z rodziny bobowatych. Roślina pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Porasta prerie oraz bagna. Osiąga wysokość 150 cm.

BóbBób PL - obcy

Vicia faba

Bób (Vicia faba) to jednoroczna roślina uprawna, strączkowa z rodziny motylkowatych, popularna na wszystkich kontynentach świata. Spożywa się nasiona bobu jako jarzynę. Nasiona są jasnozielone, duże, w strąkach.

Ciecierzyca pospolitaCiecierzyca pospolita PL

Cicer arietinum

Ciecierzyca pospolita (Cicer arietinum) to jednoroczna roślina uprawna z rodziny motylkowatych o nieregularnym kształcie.

Fasola wielokwiatowaFasola wielokwiatowa PL - obcy

Phaseolus coccineus

Fasola wielokwiatowa (Phaseolus coccineus) to roślina jednoroczna z rodziny motylkowatych, uprawiana jako warzywo.

Fasola zwyczajnaFasola zwyczajna PL

Phaseolus vulgaris

Fasola zwyczajna (Phaseolus vulgaris) to gatunek rośliny jednorocznej z rodziny bobowatych. To roślina uprawiana na całym świecie w wielu odmianach, które różni wysokość łodygi, kolor, wielkość nasion.

Glediczja trójcierniowa, iglicznia trójcierniowaGlediczja trójcierniowa, iglicznia trójcierniowa PL - ogród

Gleditsia triacanthos

Glediczja trójcierniowa, iglicznia trójcierniowa (Gleditsia triacanthos) to gatunek ciernistego drzewa z rodziny bobowatych. Ciernie są bardzo długie i rozgałęzione, w pękach. Długość cierni może wynosić nawet 15 cm.

Groch zwyczajnyGroch zwyczajny PL - obcy

Pisum sativum

Groch zwyczajny (Pisum sativum) to roślina jednoroczna, uprawna z rodziny motylkowatych. znana jest na całym świecie ze smacznych nasion.

Groszek pachnącyGroszek pachnący PL - ogród

Lathyrus odoratus

Groszek pachnący (Lathyrus odoratus) to gatunek jednorocznej, ozdobnej rośliny z rodziny bobowatych, dziczejącej przejściowo.

Groszek siewny, lędźwian siewnyGroszek siewny, lędźwian siewny PL - obcy

Lathyrus sativus

Groszek siewny, lędźwian siewny (Lathyrus sativus) to roślina jednoroczna z rodziny bobowatych. To u nas gatunek obcego pochodzenia. Kwiaty są niebieskobiałe.

Groszek żółtyGroszek żółty PL

Lathyrus pratensis

Groszek żółty, groszek łąkowy (Lathyrus pratensis) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny bobowatych. Ma dużą wartość pastewną. Ma gorzkawy smak. Kwiaty żółte, zebrane w grona.

Janowczyk skrzydlatyJanowczyk skrzydlaty PL

Chamaespartium sagittale

Janowczyk skrzydlaty (Chamaespartium sagittale) to półkrzew z rodziny motylkowatych. W Polsce rzadko spotykany, jako roślina zdziczała. Występuje na skrajach lasów i murawach.

Janowiec angielskiJanowiec angielski PL - obcy

Genista anglica

Janowiec angielski (Genista anglica) to gatunek rośliny z rodziny bobowatych. To sinozielony półkrzew, podnoszący się lub pokładający się, bez kolców.

Janowiec barwierski, żółcidłoJanowiec barwierski, żółcidło PL

Genista tinctoria

Janowiec barwierski, żółcidło (Genista tinctoria) to krzew lub krzewinka z rodziny bobowatych, niegdyś stosowana w barwierstwie. To roślina trująca o leczniczych właściwościach. Pędy są miotlasto rozgałęzione.

Janowiec ciernistyJanowiec ciernisty PL

Genista germanica

Janowiec ciernisty (Genista germanica) to gatunek ciernistego w dolnej części krzewu lub krzewinki z rodziny bobowatych, wzniesiony lub ponoszący się. To roślina trująca o leczniczych właściwościach.

Janowiec włosistyJanowiec włosisty PL

Genista pilosa

Janowiec włosisty (Genista pilosa) to gatunek krzewu lub krzewinki z rodziny bobowatych o pokładających się pędach. Rośnie na murawach, wrzosowiskach, lasach.

Karagana syberyjskaKaragana syberyjska PL - ogród

Caragana arborescens

Karagana syberyjska (Caragana arborescens) to ciernisty krzew lub niskie drzewo z rodziny bobowatych, niegdyś często używana na żywopłoty. Najczęściej sadzi się odmiany o zwisających pędach szczepione na pniu.

Komonica zwyczajnaKomonica zwyczajna PL

Lotus corniculatus

Komonica zwyczajna (Lotus corniculatus) to roślina wieloletnia z rodziny motylkowatych, cenna roślina miododajna i pastewna, dodawana często do mieszanek łąkowych i pastewnych.

Koniczyna biała, koniczyna rozesłanaKoniczyna biała, koniczyna rozesłana PL

Trifolium repens

Koniczyna biała, koniczyna rozesłana (Trifolium repens L.) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny motylkowatych (bobowatych), bardzo pospolitej w naszym kraju, o białych kwiatach i liściach złożonych z trzech listków.

Koniczyna gwiazdkowataKoniczyna gwiazdkowata PL - obcy

Trifolium stellatum

Koniczyna gwiazdkowata (Trifolium stellatum) to jednoroczna roślina z rodziny bobowatych o ostro ząbkowanych przylistkach. To roślina występująca dawniej w Opolu.

Koniczyna kasztanowataKoniczyna kasztanowata PL

Trifolium spadiceum

Koniczyna kasztanowata (Trifolium spadiceum) to gatunek jednorocznej rośliny z rodziny motylkowatych. Kwiaty są zebrane w główki, jajowato-walcowate. Po przekwitnięciu mają brązowawy kolor.

Koniczyna łąkowa, koniczyna czerwonaKoniczyna łąkowa, koniczyna czerwona PL

Trifolium pratense

Koniczyna łąkowa, koniczyna czerwona, kądziółka (Trifolium pratense L.) to roślina pastewna z rodziny bobowatych. W uprawach mamy kilka odmian. Jest to roślina uprawiana jako roślina pastewna.

Koniczyna pagórkowa, TargownikKoniczyna pagórkowa, Targownik PL

Trifolium montanum

Koniczyna pagórkowa, targownik (Trifolium montanum) to gatunek rośliny wieloletniej z rodziny motylkowatych. Kłącze grube i zdrewniałe. Rośnie w miejscach suchych, na murawach, w zaroślach, lasach i na ich obrzeżach.

Koniczyna perska, koniczyna skręcona, PerkoKoniczyna perska, koniczyna skręcona, Perko PL - obcy

Trifolium resupinatum

Koniczyna perska, koniczyna skręcona, perko (Trifolium resupinatum) to gatunek jednorocznej rośliny uprawnej z rodziny motylkowatych. Perko to soczysta i wartościowa roślina na paszę dla zwierząt.

Koniczyna pogiętaKoniczyna pogięta PL

Trifolium medium

Koniczyna pogięta (Trifolium medium) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny motylkowatych. Łodyga jest powyginana zygzakowato, wznosząca się lub rozesłana, rozgałęziona.

Koniczyna polna, kotkiKoniczyna polna, kotki PL

Trifolium arvense

Koniczyna polna, kotki (Trifolium arvense) to gatunek jednorocznej lub dwuletniej rośliny z rodziny bobowatych, której kwiaty przypominają kotki i różnią się tym samym od roslin z tego rodzaju.

Koniczyna rozdęta, gardzielnikKoniczyna rozdęta, gardzielnik PL

Trifolium fragiferum

Koniczyna rozdęta, gardzielnik (Trifolium fragiferum) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny motylkowatych. W Polsce występuje na niżu i niskim partiach gór.

Koniczyna wąskolistnaKoniczyna wąskolistna PL - obcy

Trifolium angustifolium

Koniczyna wąskolistna (Trifolium angustifolium) to roczna roślina z rodziny motylkowatych. Kwiaty są zebrane w główki o długości 2-8 cm, różowe.

Koniczyna złocistożółtaKoniczyna złocistożółta PL

Trifolium aureum

Koniczyna złocistożółta (Trifolium aureum) to gatunek rośliny jednorocznej lub dwuletniej z rodziny bobowatych. Wartość pastewna jest klasy średniej.

Konikleca czubataKonikleca czubata PL - obcy

Hippocrepis comosa

Konikleca czubata (Hippocrepis comosa) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny bobowatych, zdrewniała u nasady. Gatunek zawlekany rzadko w naszym kraju.

Kozieradka pospolita, greckie sianoKozieradka pospolita, greckie siano PL - ogród

Trigonella foenum-graecum

Kozieradka pospolita, greckie siano (Trigonella foenum-graecum), zwana też kozieradką lekarską, to jednoroczna roślina zielna i lecznicza z rodziny motylkowatych, u nas rzadko uprawiana, składnik wielu dań kuchni indyjskiej.

Lucerna nerkowataLucerna nerkowata PL

Medicago lupulina

Lucerna nerkowata (Medicago lupulina) to gatunek jednorocznej lub dwuletniej rośliny z rodziny bobowatych. Preferuje glebę gliniastą, o zasadowym odczynie.

Lucerna sierpowata, dzięcielinaLucerna sierpowata, dzięcielina PL

Medicago falcata

Lucerna sierpowata, dzięcielina (Medicago falcata) to wieloletnia roślina z rodziny bobowatych, bardzo podobna do lucerny siewnej, powszechnie spotykanej w uprawach. Oba gatunki tworzą często mieszańce.

Lucerna siewnaLucerna siewna PL

Medicago sativa

Lucerna siewna (Medicago sativa) to cenna roślina pastewna z rodziny motylkowatych, uprawna na zielonkę, dziczejąca, z wysoką zawartością białka. Osiąga wysokość 30-130 cm. Spotykana na terenach ruderalnych.

Lukrecja gładkaLukrecja gładka PL - ogród

Glycyrrhiza glabra

Lukrecja gładka (Glycyrrhiza glabra) to gatunek rośliny z rodziny bobowatych. Kwiaty są fioletowoniebieskie, zebrane w wydłużone grono.

Lukrecja najeżonaLukrecja najeżona PL - ogród

Glycyrrhiza echinata

Lukrecja najeżona (Glycyrrhiza echinata) to gatunek rośliny z rodziny bobowatych. W Polsce bywa rzadko zawlekana i uprawiana.

Łubin trwałyŁubin trwały PL - obcy

Lupinus polyphyllus

Łubin trwały (Lupinus polyphyllus) to roślina wieloletnia z rodziny bobowatych, często uprawiana jako roślina ozdobna, dziczejąca. Forma zdziczała występuje w wielu rejonach na świecie, w tym w Polsce.

Łubin wąskolistnyŁubin wąskolistny PL - obcy

Lupinus angustifolius

Łubin wąskolistny (Lupinus angustifolius) to roślina jednoroczna z rodziny motylkowatych, uprawiana. Kwiaty są motylkowe, niebieskie, fioletowe i białe.

Łubin zmiennyŁubin zmienny PL - obcy

Lupinus mutabilis

Łubin zmienny (Lupinus mutabilis) to roślina jednoroczna z rodziny motylkowatych. Roślina pochodzi z Ameryki Południowej.

Łubin żółtyŁubin żółty PL - ogród

Lupinus luteus

Łubin żółty (Lupinus luteus) to roślina jednoroczna z rodziny bobowatych, popularna roślina ozdobna, dziczejąca, mająca możliwość przyswajania azotu z powietrza. Kwiaty motylkowate tworzą grona, są pachnące, żółte.

Moszenki południoweMoszenki południowe PL - ogród

Colutea arborescens

Moszenki południowe (Colutea arborescens) to krzew z rodziny motylkowatych, sadzony jako roślina ozdobna. W Polsce roślina ta jest spotykana tylko w uprawach. Owoc to błoniasty i rozdęty strąk.

Moszenki wschodnieMoszenki wschodnie PL

Colutea orientalis

Moszenki wschodnie (Colutea orientalis) to gatunek krzewu rodziny bobowatych. Kwiaty są motylkowe, pomarańczowoczerwone. Owoc to strąk, wygięty i otwarty w szczytowej części.

Nostrzyk żółtyNostrzyk żółty PL

Melilotus officinalis

Nostrzyk żółty (Melilotus officinalis) to roślina dwuletnia lub jednoroczna z rodziny motylkowatych o leczniczych właściwościach. Jest rośliną miododajną, pastewną, kiszonkową.

Orzacha, orzech ziemnyOrzacha, orzech ziemny PL - obcy

Arachis hypogaea

Orzacha, orzech ziemny (Arachis hypogaea) to jednoroczna roślina uprawna z rodziny bobowatych. Popularna nazwa to fistaszki.

Przelot pospolity, wełnicaPrzelot pospolity, wełnica PL

Anthyllis vulneraria

Przelot pospolity, wełnica (Anthyllis vulneraria) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny bobowatych o leczniczych właściwościach, zmienny w wyglądzie, wytwarzający wiele form, z których niektóre są uważane za odrębne gatunki.

Robinia akacjowa, grochodrzewRobinia akacjowa, grochodrzew PL - obcy

Robinia pseudacacia

Robinia akacjowa, grochodrzew akacjowy (Robinia pseudacacia) to drzewo z rodziny bobowatych. Dzięki umiejętności wiązania azotu z powietrza jest doskonałą rośliną pionierską. Jest to też cenna roślina miododajna.

Rutwica lekarskaRutwica lekarska PL - obcy

Galega officinalis

Rutwica lekarska (Galega officinalis) to roślina trująca o leczniczych właściwościach z rodziny bobowatych. Ziele tej rośliny ma działanie pobudzające wydzielanie mleka u karmiących matek. Obniża znacznie poziom cukru we krwi.

Soczewica jadalnaSoczewica jadalna PL - obcy

Lens culinaris

Soczewica jadalna (Lens culinaris) to jednoroczna roślina z rodziny bobowatych, do niedawna częsta w uprawach dla smacznych ziaren. Ma zastosowanie podobne jak groch.

Soja owłosiona, soja uprawna, soja warzywnaSoja owłosiona, soja uprawna, soja warzywna PL - obcy

Glycine max

Soja owłosiona, soja uprawna, soja warzywna (Glycine max) to gatunek jednorocznej rośliny oleistej z rodziny bobowatych. To najważniejsza roślina oleista w światowej produkcji.

Sparceta siewnaSparceta siewna PL - ogród

Onobrychis viciifolia

Sparceta siewna, esparceta siewna (Onobrychis viciifolia) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny bobowatych. Rośnie na murawach, przy drogach, bywa wysiewana w naturalistycznych ogrodach.

Szczczodrzeniec ruskiSzczczodrzeniec ruski PL

Chamaecytisus ruthenicus

Szczczodrzeniec ruski (Chamaecytisus ruthenicus) to gatunek rośliny z rodziny bobowatych. To krzewinka lub półkrzew o rózgowatych pędach.

Traganek długokwiatowyTraganek długokwiatowy PL - obcy

Astragalus onobrychis

Traganek długokwiatowy (Astragalus onobrychis) to gatunek rośliny z rodziny bobowatych. Kwiaty są purpurowoniebieskie, zebrane w wydłużony kwiatostan.

Traganek pęcherzykowatyTraganek pęcherzykowaty PL

Astragalus cicer

Traganek pęcherzykowaty (Astragalus cicer) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny bobowatych. Kwiaty są żółtawe, zielonobiałe, motylkowe, zebrane w gęste grona.

Traganek szerokolistnyTraganek szerokolistny PL

Astragalus glycyphyllos

Traganek szerokolistny (Astragalus glycyphyllos) to gatunek wieloletniej rośliny z rodziny bobowatych o leczniczych właściwościach. Pospolita nazwa tej rośliny to wilczy groch.

Wyka kosmata, wyka ozimaWyka kosmata, wyka ozima PL - obcy

Vicia villosa

Wyka kosmata, wyka ozima (Vicia villosa) to gatunek jednorocznej rośliny z rodziny bobowatych, owłosiona kosmato, chwast zbóż ozimych i roślina pastewna.

Wyka ptasiaWyka ptasia PL

Vicia cracca

Wyka ptasia (Vicia cracca) to roślina wieloletnia z rodziny motylkowatych, wytwarzająca wijące się, delikatne pędy. Roślina ta ma średnią wartość pastewną i jest chętnie zjadana przez zwierzęta.

Wyka siewnaWyka siewna PL - obcy

Vicia sativa

Wyka siewna (Vicia sativa) to gatunek jednorocznej rośliny uprawnej z rodziny bobowatych. Kwitnie w okresie od maja do sierpnia. Kwiaty są niebieskofioletowe i purpurowe.

Złotokap zwyczajny, złotokap pospolityZłotokap zwyczajny, złotokap pospolity PL - ogród

Laburnum anagyroides

Złotokap zwyczajny, złotokap pospolity (Laburnum anagyroides) to gatunek drzewa lub wysokiego krzewu z rodziny bobowatych. Pokrój drzwa jest nieregularny, płaczący. Owoce to strąki o długości nawet 8 cm.

Żarnowiec miotlastyŻarnowiec miotlasty PL

Sarothamnus scoparius

Żarnowiec miotlasty (Sarothamnus scoparius) to krzew z rodziny bobowatych o miotlastym pokroju. Niegdyś z żarnowca miotlastego pozyskiwano włókno na maty, worki, kosze, opatrunki.

• Traganek piaskowy (Astragalus arenarius)
  • Traganek duński (Astragalus danicus)
  • Karagana podolska (Caragana frutex)
  • Szczczodrzeniec zmienny (Chamaecytisus albus)
  • Szczczodrzeniec rozesłany (Chamaecytisus ratisbonensis)
  • Szczczodrzeniec główkowaty (Chamaecytisus supinus)
  • Cieciorka pstra, ciecioreczka (Coronilla scorpioides)
  • Szyplin jedwabisty (Dorycnium germanicum)
  • Szyplin zielny (Dorycnium herbaceum)
  • Groszek różnolistny (Lathyrus heterophyllus)
  • Groszek kosmatostrąkowy (Lathyrus hirsutus)
  • Groszek drobnokwiatowy (Lathyrus inconspicuus)
  • Groszek wschodniokarpacki (Lathyrus laevigatus)
  • Groszek szerokolistny (Lathyrus latifolius)
  • Groszek skrzydlasty (Lathyrus linifolius)
  • Groszek nadmorski (Lathyrus maritimus)
  • Groszek czerniejący (Lathyrus niger)
  • Groszek liściakowaty (Lathyrus nissolia)
  • Groszek ochrowy (Lathyrus ochrous)
  • Groszek błotny (Lathyrus palustris)
  • Groszek pannoński (Lathyrus pannonicus)
  • Groszek wielkoprzylistkowy (Lathyrus pisiformis)
  • Groszek leśny (Lathyrus sylvestris)
  • Groszek bulwiasty (Lathyrus tuberosus)
  • Groszek wiosenny (Lathyrus vernus)
  • Szczczodrzyk czerniejący (Lembotropis nigricans)
  • Komonica wąskolistna (Lotus tenuis)
  • Komonica błotna (Lotus uliginosus)
  • Łubin biały (Lupinus albus)
  • Łubin wieloletni (Lupinus perennis)
  • Lucerna igiełkowata (Medicago aculeata)
  • Lucerna arabska (Medicago arabica)
  • Lucerna kolczastostrąkowa (Medicago minima)
  • Lucerna zmienna (Medicago polymorpha)
  • Lucerna wczesna (Medicago praecox)
  • Lucerna tarczowata (Medicago scutellata)
  • Nostrzyk biały (Melilotus alba)
  • Nostrzyk wyniosły (Melilotus altissima)
  • Nostrzyk ząbkowany (Melilotus dentanta)
  • Nostrzyk indyjski (Melilotus indica)
  • Nostrzyk messyński (Melilotus messanensis)
  • Nostrzyk bruzdkowany (Melilotus sulcata)
  • Nostrzyk wołżański (Melilotus wolgica)
  • Sparceta piaskowa (Onobrychis arenaria)
  • Wilżyna bezbronna (Ononis arvensis)
  • Wilżyna rozłogowa (Ononis repens)
  • Wilżyna ciernista (Ononis spinosa)
  • Seradela spłaszczona (Ornithopus compressus)
  • Seradela drobna (Ornithopus perpusillus)
  • Seradela siewna (Ornithopus sativus)
  • Ostrołódka kosmata (Oxytropis pilosa)
  • Komonicznik skrzydlastostrąkowy (Tetragonolobus maritimus)
  • Koniczyna aleksandryjska (Trifolium alexandrinum)
  • Koniczyna dwukłosowa (Trifolium alpestre)
  • Koniczyna różnoogonkowa (Trifolium campestre)
  • Koniczyna konstantynopolitańska (Trifolium contantinopolitanum)
  • Koniczyna drobnogłówkowata, orędziw (Trifolium dubium)
  • Koniczyna główkowata (Trifolium glomeratum)
  • Koniczyna białoróżowa, koniczyna szwedzka (Trifolium hybridum)
  • Koniczyna krwistoczerwona, Inkarnatka (Trifolium incarnatum)
  • Koniczyna łubinowata (Trifolium lupinaster)
  • Koniczyna żółtobiała (Trifolium ochroleucon)
  • Koniczyna pannońska (Trifolium pannonicum)
  • Koniczyna odstająca (Trifolium patens)
  • Koniczyna długokłosowa (Trifolium rubens)
  • Koniczyna kreskowana (Trifolium striatum)
  • Kozieradka błękitna (Trigonella caerulea)
  • Kolcolist zachodni (Ulex europaeus)
  • Wyka wąskolistna (Vicia angustifolia)
  • Wyka jednokwiatowa (Vicia articulata)
  • Wyka bengalska (Vicia benghalensis)
  • Wyka bityńska (Vicia bithynica)
  • Wyka kaszubska (Vicia cassubica)
  • Wyka pstra (Vicia dasycarpa)
  • Wyka zaroślowa (Vicia dumetorum)
  • Wyka soczewicowa (Vicia ervilla)
  • Wyka brudnożółta (Vicia grandiflora)
  • Wyka drobnokwiatowa (Vicia hirsuta)
  • Wyka lędźwianowata (Vicia lathyroides)
  • Wyka żółta (Vicia lutea)
  • Vicia melanops
  • Wyka narbońska (Vicia narbonensis)
  • Wyka pannońska (Vicia pannonica)
  • Wyka grochowata (Vicia pisiformis)
  • Wyka płotowa (Vicia sepium)
  • Wyka leśna (Vicia sylvatica)
  • Wyka długożagielkowa (Vicia tenuifolia)
  • Wyka delikatna (Vicia tenuissima)
  • Wyka czteronasienna (Vicia tetrasperma)

Amorfa krzewiasta, indygowiec

Kwitnie amorfa krzewiasta, indygowiec.

Baptysja błękitna, barwnica błękitna

Kwitnie kozieradka pospolita.

Lucerna nerkowata

Kwitnie lucerna nerkowata.

Lucerna sierpowata, dzięcielina

Kwitnie lucerna sierpowata (dzięcielina).

Lucerna siewna

Kwitnie lucerna siewna.

Lukrecja gładka

Kwitnie lukrecja gładka.

Termin zbioru korzenia lukrecji gładkiej.

Lukrecja najeżona

Kwitnie orzech ziemny.

Przelot pospolity, wełnica

Kwitnie przelot pospolity.

Robinia akacjowa, grochodrzew

Kwitnie robinia akacjowa, grochodrzew.

Rutwica lekarska

Kwitnie rutwica lekarska.

Soczewica jadalna

Kwitnie soczewica jadalna.

Soja owłosiona, soja uprawna, soja warzywna

Wysiew nasion soi, zaraz po przymrozkach.

Sparceta siewna

Kwitnie wyka ptasia.

Wyka siewna

Kwitnie wyka siewna.

Złotokap zwyczajny, złotokap pospolity

Kwitnie złotokap pospolity (zwyczajny).

Żarnowiec miotlasty