Kuropatwa skalna

Kuropatwa skalna (Alectoris graeca) to gatunek rzadkiego ptaka górskiego z rodziny bażantowatych. Samica jest nieco mniejsza od samca. Samiec posiada ostrogę. Poza tym samiec i samica maja podobne upierzenie. Jest ono z wierzchu szaroniebieskie, gardło białe z czarną, wąską otoczką. Pasek ten zaczyna się na czole, biegnie przez oko, dalej do wola. Spód jest nieco jaśniejszy, płowy. Boki prążkowane. Nogi oraz dziób mają czerwony kolor. Jest bardzo podobna do kuropatwy górskiej. W terenie obu tych gatunków nie da się odróżnić. Kuropatwa górska ma bardziej żółty śliniak, a jego obwódka w okolicach usznych jest rdzawa. Innym bardzo podobnym gatunkiem jest kuropatwa czerwona. Jej śliniak ma z kolei szeroki pasek, który czasem przechodzi w kreskowanie poniżej.

Kuropatwa skalna (Alectoris graeca)