Kakadu żółtoczuba (Cacatua galerita)
© Ines - Fotolia.com

Kakadu żółtoczuba

Kakadu żółtoczuba (Cacatua galerita) to gatunek papugi z Australii o białym upierzeniu z żółtym czubem. Żółtawe są też okolice uszne. Dziób oraz nogi są ciemne.

Kakadu żółtoczuba to gatunek żyjący w Australii (północna i wschodnia część) oraz na Tasmanii i Nowej Gwinei z okolicznymi wyspami. Można ją spotkać w lasach, na sawannach, terenach rolniczych, zwykle blisko wodnych zbiorników. Brak wyraźnego dymorfizmu płciowego. Czasem samiec ma brązową tęczówkę.

Poza okresem rozrodu tworzy duże stada. W stadach też papugi te nocują. Podczas żerowania na straży w stadzie kilka ptaków czuwa wysoko na drzewach. Kakadu żółtoczuba żyje nawet 45 lat.

Osiąga 50 cm długości ciała.

Papuga ta zjada różne części roślin oraz owady.

Samica gnieździ się w dziupli. Składa 2-3 jaja, które wysiaduje z samcem przez 30 dni. Młode opuszczają gniazdo dopiero po 6-8 tygodniach.

Informacje ogólne o gatunku: To dość często spotykana w hodowlach papuga. Jest jednak bardzo hałaśliwa i nie nadaje się do bloku. Szybko się przywiązuje i domaga się codziennych pieszczot. Żyje nawet 45 lat.

Rodzaj klatki i wyposażenie: Wymaga klatki o powierzchni powyżej 0,5 m2. Pręty powinny znajdować się w odległości co 2,5 cm.

Pokarm: Gotowa mieszanka z dodatkiem granulatu.