Kakadu różowa

Kakadu różowa (Eolophus roseicapilla) to gatunek papugi z podrodziny kakadu. Samiec i samica mają szary wierzch ciała i skrzydła. Spód ciała oraz głowa są różowe. Wierzch głowy i czub dużo jaśniejszy. Samiec ma ciemnobrązową tęczówkę oka, samica zaś ciemnoróżową.

Kakadu różowa (Eolophus roseicapilla)
© MaryKoo - Fotolia.com

To dość pospolita papuga terenów otwartych Australii i Tasmanii. Występuje także w lasach eukaliptusowych, ogrodach i parkach. Nie unika sąsiedztwa człowieka.

W okresie lęgów tworzy pary, poza tym okresem żyje w stadach nawet do tysiąca osobników! Dożywa do 40 lat.

Osiąga 35 cm długości ciała.

Samica znosi zwykle 4 białe jaja, które wysiaduje wraz z samcem przez 24-26 dni. Każdego dnia gniazdo jest wyściełane świeżymi liśćmi eukaliptusa.

Często jest hodowana w klatkach.

Informacje ogólne o gatunku: To dość łatwa w hodowli papuga. Potrafi nauczyć się pojedynczych słów. To dość hałaśliwy gatunek papugi.

Rodzaj klatki i wyposażenie: Najczęściej trzymana w zewnętrznych wolierach.

Pokarm: Podajemy orzechy piniowe, ziemne, migdały, krokosz barwierski, kanar, kukurydzę (także kolby), strączki grochu, melony, inne owoce, jagody, owies i śrutę owsianą, dojrzałe trawy z nasionami, dojrzały owies lub pszenicę (każdego dnia). codziennie podajemy także gotową mieszankę dla dużych papug z granulatem w stosunku 6:4. Nie zapominamy o żwirku z muszli ostryg.